Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ.....''ΘΕΣΜΟΙ'' ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΜΑΤΗΜΟ !!!

Οι θεσμοί δεν ενδιαφέρονται για τους ανθρώπους και πρέπει να είναι η τελευταία διαπραγμάτευση μαζί τους, λέει ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης αναφερόμενος στο θέμα του ΦΠΑ των νησιών κατά τη συζήτηση σχετικής ερώτησης.
Ωστόσο δεσμεύτηκε ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή στους συντελεστές του ΦΠΑ για τα νησιά ως την 1η Σεπτεμβρίου παρατηρώντας όμως παράλληλα ότι «δέσμευση στο διηνεκές δεν μπορεί να υπάρξει».
Αντ'αυτού νέα φορο-επιδρομή, αυτή τη φορά με στόχο την τσέπη όσων οδηγούν ποδήλατο!
Οπως όλα δείχνουν, οι παράλογες απαιτήσεις των θεσμών δεν έχουν σταματημό. Η επιστολή που απέστειλλαν οι εκπρόσωποι των διεθνών δανειστών με τα προαπαιτούμενα μέτρα που πρέπει να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση εντός τους έτους, λίγο έως πολύ έχει δει το φως της δημοσιότητας. Οπως όμως αποκαλύπτεται σήμερα, την επιστολή αυτή συνοδεύει ένα απόρρητο έγγραφο, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η καταβολή τελών κυκλοφορίας οχημάτων απαιτείται να επεκταθεί, από φέτος κιόλας, και στους κατόχους ποδηλάτων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των θεσμών και με βάση τα δημοσιονομικά στοιχεία που παραθέτει στο απόρρητο σκέλος της επιστολής της η αύξηση των τελών κυκλοφορίας την τελευταία τριετία δεν έχει αποδώσει τα δέοντα στα κρατικά ταμεία. Όπως σημειώνουν, ο αριθμός των οδηγών ΙΧ και μοτοσυκλετών που επιλέγουν να καταθέσουν τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία, έχει αυξηθεί ανησυχητικά. Μεγάλη μερίδα εξ αυτών, αντί να στραφούν όπως ήταν αναμενόμενο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (όπου επίσης σχεδιάζεται αύξηση της τιμής του εισιτηρίου), έχουν αντικαταστήσει το αυτοκίνητο ή την μηχανή με το ποδήλατο. Χαρακτηριστικό της τάσης αυτής είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις ποδηλάτων έχουν σημειώσει το τελευταίο έτος μόνο, αύξηση της τάξης του 1.245%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις των θεσμών αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 1 εκατ. ποδήλατα (εκ των οποίων το ένα τέταρτο περίπου είναι ηλεκτρικά), για τα οποία οι κάτοχοί τους δεν πληρώνουν κανέναν απολύτως φόρο.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών κάνουν λόγο στην επιστολή τους για «πρωτοφανή φορολογική αδικία και ανισότητα εις βάρος όσων διαθέτουν άλλου είδους μεταφορικά μέσα» και απαιτούν από την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας και στους ποδηλάτες και μάλιστα άμεσα. Ως παράδειγμα προς μίμηση φέρνουν ένα άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., την Ολλανδία, όπου έχει επιβάλει ανάλογο φόρο από το 1982.
Οπως αναφέρεται σε ξεχωριστό παράρτημα οι θεσμοί προτείνουν ο υπολογισμός του νέου τέλους κυκλοφορίας ποδηλάτων να γίνεται με βάση δύο παραμέτρους:
α) την εμπορική και συναισθηματική αξία του ποδηλάτο.
β) την περίμετρο της γάμπας του ποδηλάτη επί την συνολική μυική του μάζα (σ.σ. που αντιστοιχεί στους ίππους και τα κυβικά)
Οι εκπρόσωποι των δανειστών κάνουν λόγο στην επιστολή τους για «πρωτοφανή φορολογική αδικία και ανισότητα εις βάρος όσων διαθέτουν άλλου είδους μεταφορικά μέσα» και απαιτούν από την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας και στους ποδηλάτες και μάλιστα άμεσα. Ως παράδειγμα προς μίμηση φέρνουν ένα άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., την Ολλανδία, όπου έχει επιβάλει ανάλογο φόρο από το 1982.
Αποτέλεσμα εικόνας για γυναικες με ποδηλατα

Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, όπως τονίζουν οι θεσμοί, το νέο τέλος κυκλοφορίας δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100 ευρώ ανά ποδήλατο.
Μάλιστα από την υποχρέωση καταβολής του δεν θα εξαιρεθεί κανείς. Ούτε οι άνεργοι αλλά ούτε καν οι ανήλικοι ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες ή τρίκυκλα παιδικά ποδήλατα (σ.σ. στην περίπτωση αυτή το τέλος θα κληθούν να πληρώσουν οι γονείς τους).

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποχρεώσει τους ποδηλάτες να ασφαλίζουν τα ποδήλατά τους, «όπως εξάλλου ισχύει για όλους τους υπόλοιπους κατόχους οχημάτων», καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση στα τροχαία ατυχήματα που έχουν προκαλέσει σε τρίτους οδηγούς, οι ποδηλάτες που παραβιάζουν κατ' εξακολούθηση φωτεινούς σηματοδότες, σήματα ΚΟΚ ή/και κινούνται στην αριστερή λωρίδα σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας και στις εθνικές οδούς.
Η είδηση έσκασε ως ρόδα στην κοινότητα των ποδηλατών, ενώ αναμένεται να προκαλέσει κύμα αλυσιδωτών αντιδράσεων σε όλη τη χώρα, αρχής γενομένης από τα Τρίκαλα, γνωστά και ως το Άμστερνταμ της Ελλάδας. «Δεν θα τους περάσει. Θα τους κάνουμε τη ζωή ποδήλατο» προειδοποιούν παλαίμαχοι ποδηλάτες. Οι πληροφορίες που αναφέρουν για τέλη κυκλοφορίας σε καροτσάκια για μωρά, σκέιτμπορτς, πατίνια και άλλα....τροχοφόρα δεν επαληθεύονται.      
               ΠΗΓΗ      theblob.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: