Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

''NORMAN ANTLANTIC'' : ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΜΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ....ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΞΙΟΠΛΟΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ. ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ !!!

Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL», έχει ναυλωθεί από την «ΑΝΕΚ», τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.
Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει
 
πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;
Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;

Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;
Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS» (www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».

Πέρα από τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και της ΑΝΕΚ που ναύλωσε το πλοίο η επιχείρηση διάσωσης πραγματικά πήγε κατά διαόλου όχι γιατί η κατάσταση ήταν «διαβολική» όπως ειπώθηκε αλλά γιατί στην Νέα Ευρώπη η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει πάρει την κατιούσα ανεπιστρεπτί.

Ενώ η FRONTEXοποίηση σε Μεσόγειο και  Αιγαίο  έχει καθιερωθεί και οργανώνονται πανευρωπαϊκές επιχειρήσεις σκούπας και καταστολής μεταναστών το Ευρωπαϊκό σύστημα Ασφάλειας φαίνεται να καταρρέει σ` ένα ναυάγιο ρουτίνας.

Μετά από 3 ώρες φτάνουν στην περιοχή σκάφη του Ιταλικού Λιμενικού ανεπαρκή για αντιμετώπιση πυρκαγιών, αλλά και χωρίς εμφανές σχέδιο αντιμετώπισης από το Κέντρο επιχειρήσεων. Ήδη άτομα είχαν διασωθεί από καϊκια .Από τα 6 super puma «τα παντώς καιρού» επιχειρεί το ένα και αυτό με δυσκολίες .Η εκκένωση γίνεται με το σταγονόμετρο 2-6 άτομα κάθε φορά. Η τροφοδότηση των αεροσκαφών γίνεται επίγεια καθώς το ελικοπτεροφόρο τροφοδότητησης θα φτάσει στην περιοχή της πρωϊνές ώρες της Δευτερας,ένα από τα ρυμουλκά παθαίνει βλάβη,τέλος(;) οι Ιταλοί σαν τρίτη οικονομική δύναμη και κάνοντας χρήση του καθεστώτος επιτροπείας  έχουν την απαίτηση να ρυμουλκηθεί το πλοίο ως το Πρίντεζι και όχι στον Αυλώνα που είναι παραδίπλα. Κατά τα άλλα δικαιοσύνη είναι αυτή που θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για το αν δόθηκαν μίζες στον Γιώργο Καρατζαφέρη και σε λοιπά πολιτικά και μη πρόσωπα για τα 12 «Super Puma» τα οποία....υποτίθεται πως έχει στη διάθεσή της η χώρα μας, αλλά από τα οποία μόνο τα τρία (μάξιμουμ) είναι λειτουργικά. Είναι χαρακτηριστικό πως τα εννέα δεν διαθέτουν το απαραίτητο «hoist», το συρματόσκοινο δηλαδή για την εναέρια διακομιδή ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο. Και όλα αυτά ενώ 312 άτομα περνάνε τις τελευταίες 20 ώρες στην κόλαση με αμφίβολη κατάληξη.  
Το δε πλοίο μέσα σε 5 χρόνια , άλλαξε 3 ονόματα .
Σύμφωνα με το πρόσφατο τεχνικό έλεγχο που του έγινε καταγράφηκαν 6 σημαντικές τεχνικές ελλείψεις.
Προσέξτε.
Ελλείψεις, όχι παρατηρήσεις ή συστάσεις .
Κατά τα άλλα , εντάξει μωρέ....."αξιόπλοο".
ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΛΕΓΕΤΑΙ....ΕΥΡΩΠΑ'Ι'ΚΗ ΕΝΩΣΗ....

Δεν υπάρχουν σχόλια: